tisdag 15 september 2009

Internet pa hotellet!

Dessutom med riktigt acceptabel hastighet. Just nu ar klockan tio i fyra, och det borjar bli dax att vaga sig ut igen. Det ar rena doden mitt pa dagen, om man inte gillar att kanna sig som en kottbulle i en stekpanna... Svetten rinner i floder och solen steker. I regnskogen sa var det sa tatt med vaxtlighet att det var forhallandevis svalt och skuggigt nar man gick nere pa marken.



Vi har lamnat Kota Kinabalu (KK) for nu, och begett oss med buss over bergen, tvars over borneos nordtopp till Sandakan. Det finns ingen egentlig anledning att spendera nagon langre tid har, en liten stad vid kusten, utan strander. Var anledning ar att vi ska aka till narliggande Sepilok Orangutang Centre imorgon. Dar rehabiliterar de orangutanger och slapper ut dem igen, sen stodfodrar de dem tva ganger om dan. Vi hade tankt aka dit och se pa nar alla orangutanger kommer for att fa mat, samt kolla runt pa centret. Jag hoppas att jag far halla en liten orangis, men det ar val inte sa stor chans.



Idag ar det slapp-dag, bussresan hit tog drygt 6 timmar och var en resa genom berg och dal... Gas, tvarnit, gas, tvarnit, gas... osv osv. Jag var aksjuk intill dodslangtan. Det hela har resulterat i att vi har bokat flyg tillbaka harifran... :-)



For er med facebook passar jag pa att tipsa om lite bilder jag just laddat upp. Den har tex:

Inga kommentarer: