fredag 13 februari 2009

En Garde!

Handsken är kastad, alea iacta est, osv. Jag har fått en bloggutmaning, coolt. Skulle egentligen sätta mig ner och färdigställa min org.-teoriuppgift efter ett fredagsbetonat lunchäventyr på stan.

Frågan är, hur skulle världen se ut om alla vore som jag?

Helt fantastisk så klart! Muhahaha!!!

Det skulle vara mer illustrerad vetenskap och mindre cosmo.
Det skulle vara mer humor och mindre blodigt allvar.
Ironi! Mina damer och herrar, ironi och sarkasm med glimten i ögat.
Det skulle bli rätt jobbigt för rätt många eftersom jag inte har någon bil, vilket iofs är bra, men ställer till det nåt alldeles väldigt för många människor om de skulle förlora den. Jag behöver oxå en bil så småningom, men jag har en idealistisk strävan att inte skaffa bil förrän jag har möjlighet att driva den på nåt som är hyfsat miljö-okej.

Alla skulle vara arbetslösa och tvingas CSN-hora via distanskurser eftersom kära Reinfeldt och kompani tog bort A-kassa för studenter.
Det skulle således oxå inte finnas några Reinfeldtar ibland oss, bara miljöpartister! :-D

Allra helst skulle vi gå i union med Norge, kanske Danmark oxå om de vill vara med och leka.

Klyschor skulle förbjudas. I synnerhet i lismande överentusiastiska übersociala ansökningsbrev. Anställ mig för att jag är smart, lättlärd och flitig. Skit i min facebook-profil och vad jag gör på onsdag-, fredag och lördagkvällar.

Matte skulle förbjudas först av allt, för alla som inte behöver det, de som vill sitta och gagga med det där slemmet välkomnar jag hjärtligen, jag behöver ett par stycken som håller reda på alla ettor och nollor i min dator till exempel. Men, för guds skull, varför ska alla skolbarn tvingas igenom äcklig algebra, bisarra andragradsekvationer och på gränsen till snuskiga grafer och hypotenusor????
Det finns ingen som helst rim och reson i det, lägg all energi på att varenda en kan plus, minus, delat med, gånger, procent och lite geometri, typ. Det är vad man behöver i vardagslivet om man inte ska bli mattesnille med nåt obskyrt uppdrag på nån märklig fabrik som jobbar med siffror (jo, de finns, och återigen, jag är dem evigt tacksam, och böjer mig ödmjukt inför deras färdigheter.)

Om detta väcker din nyfikenhet på livet i Schlaraffenland råder jag eder att läsa lite gamla inlägg här på bloggen, mest de från 2008 tror jag.

Sänder ut en medlidandets tanke till alla och envar som just nu skulle lida av ett läbbigt sår på vänster tumme oxå.... ;-P

Edit: kl är 16:28, nu har jag mailat in uppgiften oxå, det blir helg med ugnsrostad potatis, palsternacka, lök, rödbeta och morot, samt fläskkarré, mumma. :-)

3 kommentarer:

akajos sa...

Ingen matte låter bra, tycker jag ;-)

Anonym sa...

Härlig värld du skapat :D

akajos sa...

Angående din kommentar om matteuppror säger jag just nu: ett krig i taget ;-)