fredag 13 februari 2009

Aj som fan!




Ovan har jag visualiserat gårdagens händelseförlopp när jag rev djupfryst gorgonzola. Blev dock inga kort på blodspåren. Jag har alltså rivit av en stor köttbit på knogen, samt så sitter det kvar en lika stor flik bredvid, som inte rök med hela vägen genom rivjärnet. Det finns oxå en liten lös flik med hud nere vid nageln.
Det gjorde inte så ont alls, just när jag gjort det så sa jag högt till mig själv "men, det är ju så här man inte ska göra!".

Oj vad de blödde! He he... Fick gå med en bit hushållspapper i över en timme innan det var nån ide att påföra ett plåster. Det blev Nalle Puh, men det blev ju blött efter disken... Då klämde jag dit en annan variant som jag hade över natten, som nästlade sig in i såret, och när det skulle bortttagas infann sig den verkliga smärtan. Det kändes som någon tog tag i benet i tummen med en tång och drog utåt. AJ!

Nu väntar en härlig tid med ett vätskande sår, som ska läka ihop med nytt skinn över ca fyra kvadratmillimeter. Precis vad jag längtat efter. Det är naturligtvis på den oumbärliga vänstra handen oxå...

Idag är det fredagen den trettonde, jag har storslagna planer på att jaga ifatt ett gäng stegar och svarta katter, har redan slagit sönder alla speglar jag kunde hitta i lägenheten.

Nähä, nu måste jag väl fortsätta svamla ihop en liten skrift i Organisationsteori...

För övrigt anser jag att någon bör ge mig ett jobb, jag är kompetent som fan, så det så.
:-)

1 kommentar:

akajos sa...

Du är utmanad på en blogosynk på: http://blogg.bums.nu/2009/02/jag-har-uppfunnit-ett-nytt-ord.html