torsdag 24 december 2009

369

Long time, no see.

Vad battre att gora pa julafton an att blogga en svang?
V ar pa jobbet hela dagen sa jag maste sysselsatta mig med nagot meningsfullt. :-)

Har nere ar de lite efterblivna (pa fler an ett omrade, he he...) sa de firar julafton den 25:e! Barbarer!! Varfor vanta en extra dag? Vansinne.

Naval, det innebar att alla ar ute och ranner runt i butiker som senildementa gnuer och letar efter cranberrysauce och christmas cake, som om det vore pa liv och dod. Och det ar det oxa, eftersom ALLA affarer stanger pa juldagen, OMG.

Hander annars da?

Jo tack, jag har landat min forsta FASTA anstallning nagonsin. Det du! Jag jobbar natten pa ett aldreboende for senila, det ar helt ok. Ibland stiger de upp och vandrar runt och ibland hittar man dem inne i fel rum. Ganska underhallande. Lonen ar ett skamt i jmf med Sverige, men en erfarenhet ar ju alltid en erfarenhet, och som det ligger till nu kan vi spara hela min lon, sa vi kan leva loppan pa var rundresa har nere. Den hagrar som en enorm frodig oas, I tell you. Men, nar vi har rantat runt syd och nordon sa ar vi mer an klara med det har landet. Dess invanare har inte imponerat oss namnvart hittills, vi ar mest chockskadade.

Borde ta av mig min langarmade troja for det borjar hetta till ordentligt nu! Solen skiner och det ar sakert over 20 grader, horde att ni haft nerat en 16 minus hemmavid.. Muhaha!

Imorn drar vi till stranden och dricker ol och ater chips, sen ar vi klara med julen 2009.

Hoppas ni inte satter gloggen i vrangstrupen eller tander eld pa tomtens skagg och ett gott nytt ar!

Fotnot: 369 ar mitt anstallningsnummer. :-D Jag ar tillsvidareanstalld! Det har jag aldrig varit forut, kreddigt varre.

Inga kommentarer: