söndag 6 december 2009

Offline

Var tid i husvagnen ar over. Efterhand blev det ratt jobbigt att bo dar, eftersom var hyresvard inte var mentalt i balans... he he...

Hon undrade om vi gick in mitt i natten och satte pa tvn eller flyttade pa saker etc. Troligen var det hennes barn, men hon trodde att det var vi som gjorde sadana saker.

Dessutom startade hon ca 5 nya projekt varje dag, utan att gora ngt av dem klart. Det stod grejor overallt som var pa vag nagonstans eller skulle goras nagot med. Mitt under matlagningen kom hon pa att hon behovde vattna tradgarden, och lamnade 2-minutersnudlarna pa spisen att koka i 20 minuter. Detta ar endast ett urval av hennes egenheter.

Tll pa kopet hade hon en mkt otrevlig syn pa barnuppfostran, den var i det narmaste icke existerande, sen blev det en lavett lite nu och da, och lite latt psykisk misshandel oxa, nar andan foll pa.

Vet inte hur de sociala myndigheterna funkar har, men hade helt klart varit vart att anmala i Sverige iaf.

Naja, droppen som fick..osv.. Kom nar jag lamnade over hyran, och hon 2 min senare smsade och sa att jag gett henne 20 dollar for lite. Jag ar etthundra procent saker att hon fick ratt antal, eftersom jag kontrollraknade sedlarna 2 ggr innan hon fick dem. Men hon pastod alltsa att hon fatt for lite, och nar jag sa emot, sa slangde hon pengarna pa golvet och gick darifran.

Troligen i tron att vi skulle dra oronen at oss och ge henne ytterligare en 20 dollarssedel, men icke.

Vi packade alla vara saker pa nagra timmar och sen stack vi fran misaren.

Nu har vi bott pa hostel i en vecka, och igar sa flyttade vi in i ett hus med en aldre kvinna och hennes hund plus katter.

Valdigt skont att slippa husvagnen och barnen ( de kunde ju inte hjalpa att de var som de var, men men...). Alldeles obeskrivligt underbart att slippa den neurotiska, mentalt storda hyresvarden oxa. :-D

Storsta forlusten ar dock internet... ;'-(

Framover ar det internetcafe som galler... En liten minuspost i det stora hela, men anda.

Sa om nagon tyckte att inlaggen har var sporadiska, sa ar det inget mot vad det kommer att bli...

Kanske ska passa pa att onska god ju oxa, man vet ju inte nar det blir nat skrivet nast.. ;-P

Ha d!

1 kommentar:

H C Barregren sa...

Saknar du inte å, ä och ö?