fredag 26 april 2013

Jo tack

det rullar på. Sedan påsk har jag varit ensamstående, dvs min man åker iväg varje dag och kommer sedan hem framåt eftermiddagen. De som påstår att det är långtråkigt att vara föräldraledig har jag än så länge ingen förståelse för. Herregud, jag hinner ju inte ens blogga! Det kan till viss del ha att göra med att vi har varit två hemma fram till nu, då hinner man både det ena och det andra. Men när man är ensam ansvarig för att ett styck barn ska vara nöjd vad gäller stimulans, blöja och matintag och samtidigt försöka pyssla med ditten och datten, då är det minsann inte mycket tid kvar. :-D
Till på köpet har den lilla mannnen bestämt sig för att det är sommartid, dvs så länge det är ljust ute ska man vara uppe! Lycka är när han somnar sisådär halv nio, värre blir det när han inte ens vill sova när vi ska vika in hovarna kring 10-11.. BVC-sköterskan säger att hans sömnbehov snart kommer öka igen, jag tror det när jag ser det..
Just nu är det många projekt, vårkänslor antar jag. Tyg har beställts och kommit, det ska bli bland annat en dyna till den "nya" vagnen som vi hämtade i Sölvesborg för några veckor sedan. Vagnen har spraymålats svart och suffletten har oxå färgats svart, från solblekt. Den ska även pimpas med lite nytt tyg på titthålsflärpen samt på bågen som sitter över midjan/benen. Har oxå en ambition att sy shorts och lite annat till den lilla mannen. Funderar dock på om någon psykolog i framtiden kommer härleda eventuella problem till att kraken var tvungen att gå klädd i hemgjorda utspökningar som liten, så är lite ambivalent än så länge..
Sen såg jag en cool grej i en film och tänkte, en sån ska jag göra! Så nu håller jag på att virka ihop virkade dukar till en stor filtliknande sak, den kommer sääääkert bli lika cool som i filmen, ehhrrmm...
Så var det den där broderade tavlan som jag började på för x antal år sedan och lovade att ha klar till den stora mannens 30-årsdag, jag har börjat förhandla kring det och har frågat hur det låter om vi sätter  deadline till 30åriga bröllopsdagen istället..?
Men allt detta är för tillfället satt på vänt inför helgens stora begivenhet, Ullared. Ja det är lite sinnessjukt att vara glad som ett barn på julafton, men det är kul! Prova får du se. Att hitta kläder till sig själv ska man ju inte räkna med, men till ett barn, möjligheterna är oändliga, i synnerhet som man kan planera framåt och köpa i flera storlekar osv osv. NU var jag iofs ganska besviken på barnavd när vi var där sist i september, men då kollade vi på den spädaste av spädbarnsavdelning, nu finns större möjligheter för att hitta diverse fynd.

Då vaknade lilla mannen från en exceptionellt lång förmiddagslur, dax att publicera!
(hinner inte rättstavningsläsa, ber om överseende...)

Inga kommentarer: