onsdag 5 mars 2008

Happy people never fantasize (-Broder Daniel)

Tänkte prova nåt nytt! Har naturligtvis sett och hört talas om det ett par gånger, men aldrig deltagit, men nu så är det dax. :-)
Tänkte att jag skulle "anta" en sån där blogg-utmaning, bara för att jag kom på en sån bra grej jag skulle välja.

Utmaningen handlar om vilken superkraft man skulle vilja ha. Regler och utmaningen i sin helhet finns att läsa här.

Jag skulle så klart välja den där egenskapen som polisen i Heroes har, nämligen att läsa tankar! :-D

Guldläge, jag som för det mesta går omkring och undrar över både det ena och det andra, skulle kunna få reda på en hel del. Superkraften skulle helt klart förbättra mina sociala skills något alldeles exceptionellt.
That's it, läsa tankar, riktigt användbart, kom oxå att tänka på den där blåa personen i X-men som kan ändra sig till vem hon vill, men det verkade som om Loathing redan hade paxat den(Loathing kallar det shapeshifting i Beerbellys kommentarer).

Tillägg: Det kan vara så att någon redan visst hade tagit läsa tankar, men, som jag skrev i kommentaren till detta inlägg, jag hittar på en alldeles egen regel som jag tycker funkar superbra, nämligen att jag bara beaktar det som blivit "paxat" på den bloggen jag läste det på, så det så.. ;-) Och om det skulle visa sig vara totalt oacceptabelt så tar jag väl den här superkraften då! ;-P)


5 kommentarer:

beerbelly sa...

Cool. Tankeläsning har nog ett bra anvädningsområde förstås. Rädd att någon tagit det redan bara. Har för mig jag såg det. Men vet inte hur det är tänkt att man ska veta vad andra valt om inte alla skriver i stefans kommentar. Så mitt förslag är att du kommenterar hans ursprungliga utmaning och "paxar" tankeläsning :D
Ha en bra dag!

I ett hus i en skog sa...

Ja, jag funderade lite på det oxå.. he he.. Men jag tänkte, att jag kollar det som paxas på den bloggen där jag läste det först, dvs din.. ;-)
Smart va..? Ha ha...
:-)

beerbelly sa...

Hehe ja det är smart nog :).
Roligare att förstöra för andra genom att boka den på stefans =D.

Anonym sa...

Fast har man tankeläsning som superpaxad så vet man ju redan om någon anna har paxat den...eller.

fan jag måste börja kolla på Heroes.

som om man inte har nog med stuff att fylla dagarna med.

I ett hus i en skog sa...

hmm... skillnaden mellan superpaxad och paxad är..?
Nåväl, Jag garderar med Peter Petrelli.. ;-P