måndag 9 november 2009

Where I've been



Jaha, da har man lite tid over, och vad annat att gora an att sloa runt pa fejan och blogga? Nej, just det. :)
Hittade en kul funktion pa where I've been-applikationen, som ni kan se ovan.
Om det inte ar sjalvklart, sa ar det det morkblaa som ar dar jag varit, alltsa inte tvartom.. ha ha..
Enligt applikationen har jag varit i 6% av varlden, yay... he he..

Skall ta mig over sundet (dvs Atlanten) till Amerikat(N&S) oxa, sa ar det "bara" polerna kvar, vilket jag inte har nagon direkt lust att aka till... ha ha.

Peru och Ecuador verkar coola, samt Machu Picchu (stavas hur??!), aven om det ar en riktig turistklyscha. :)

Pratade med en i somras som hade varit i Vegas, och det verkar, trots allt, vara en upplevelse utover det vanliga. Annars vill man val se de sinnessjukt stora drickorna fran McDonalds (eller har de forbjudit dem?) och andra sadana dar " only in a america"-saker. Grand Canyon kan nog vara nat oxa, och tusen saker till.

Naja, Amerika lar fa vanta, det som ligger for stunden ar att skrapa ihop lite pengar till innan vi ger oss ut pa rundtur har nere pa Nya Zeeland.
Fortfarande sisadar pa jobbfronten.
Fick jobb pa ett aldreboende och jobbade dar 2 dagar, men det var mkt annorlunda an Sverige, pa ett daligt satt, tyvarr... Forutom att personalen var lika entusiasmerande som Euroshoppers Pytt i Panna, sa var utrymmena minimala, vilket gjorde det valdigt svarjobbat. Personalen valde det "enkla" alternativet att lyfta och dra runt pensionarerna mellan sang och rullstol istallet for att baxa in en lift i de sma rummen. Att offra ryggen for ca 70 kr i timmen, UTAN OB-TILLAGG (!), ar inte min grej. (Ja, de jobbar alla dygnets timmar och veckans dagar for samma timlon!!! U-land!! he he..) A andra sidan, skulle personalen anvanda liften varhelst de behovde, sa hade den sista pensionaren kommit upp ur sangen lagom till forsta skulle lagga sig, eftersom det var sa pass lite personal.
Skall ta ytterligare nya tag imorgon och ringa och dilla om jobb. :)

Nu ar det Border Security pa Tv, fran Australien, sen ar det Piha rescue, livraddare pa en strand har i Nya Zeeland. Mina favvoprogram.

Har ni borjat julstressa an eller?
Vissa affarer har borjat med julgrejor och julgodis, men det marks inte mkt av har nere.

1 kommentar:

Cissi sa...

Så du har 94% kvar att se av världen... Ja, då ligger väl jag ännu mer på efterkälken i det :-) Jag är lite inriktad på New York, kanske 2011. Ha att gött!! Äntligen fredag!