lördag 3 november 2012

Den värsta blogg jag läst

Det är synligvis strax över ett år sedan jag ägnade min blogg någon uppmärksamhet. Det är en annan blogg som fick mig att tänka på min ynkliga blogg. För ynklig är just vad den är i jämförelse, både språkligt och innehållsmässigt.
Det är ingen behaglig läsning som bjuds i den andra bloggen. Men läsvärt, även om jag inte vågar ta in ens en bråkdel av det som skrivs där, då skulle jag böla ögonen ur mig i evigheter. Jag hamnade där via en krönika på Aftonbladet, alla borde läsa bloggen. Bloggaren är med här också.

Sen sist

Vi flyttade till västkusten, Laholms kommun. I november gifte vi oss i kommunhuset, den elfte förstås. I januari fick jag jobb på Pensionsmyndigheten. I februari fyllde jag 30, det firades simultant med giftermålet, då ingen visste att vi skulle gifta oss i november. Strax innan 30-årsdagen konstaterades det att vi skulle bli en familj framåt hösten. Den 1 september var första dagen med föräldrapenning, och två veckor försenad, den 3 oktober, behagade Ebbe komma ut, idag fyller han en månad!
Jo, just det, vi har hunnit flytta igen, hem till fädernes bygder i östra Blekinge.
Ett år sammanfattat på sex rader, innehållandes bröllop, nytt jobb, 30-årsdag, barn och flytt, det är till att formulera sig koncist.

Till nästa gång, ha det så bra! :-)

Inga kommentarer: