måndag 1 april 2013

Kan Jesus, kan jag

Jo så att jag tänkte att bloggen skulle få komma till heders igen. En ganska högtflygande ambition kan tyckas, med tanke på att det varit ca en uppdatering per år på sistone. Jag vet inte om det är den ihärdiga vintern eller hur det kommer sig, men jag har återigen fastnat i en lunk som innebär att det inte händer alltför mycket i tillvaron. Lösningen? Basunera ut att jag ska återuppliva bloggen! Tänkte för en mycket kort stund vad påsken egentligen handlar om och började fundera på om det inte var i den vevan som Jesus gick och dog och sen levde upp igen. Sagt och gjort, på annandagen skola bloggen återigen komma till heders.
Enligt någon fullständigt förvirrad liknelse med hönan-och-ägget-frågeställningen så tänker jag att om jag ska blogga, så måste jag hitta på något att blogga om. Visst finns det bloggar som handlar enbart om blöjbyten, antal ml välling som intagits och sedan spytts upp och hur många majskrokar det krävs för att smeta in inredningen i ett helt kök, men tänkte göra ett tappert försök att inte enbart ta upp lustigheter och episoder som är kopplade till föräldraskapet.
Har ju t.ex. fått för mig att greja med en hel del mer eller mindre lyckade och misslyckade pyssel på sistone, så har ni tur så går jag en runda med kameran i vårt lilla hus endera dagen och tipsar om hur roligt man kan ha med lite trälim och virkade dukar, eller färgkritor och en limpistol.
Plan B är att lägga upp koncisa och kärnfulla referat av dagens två avsnitt av Hem till Gården, men jag hoppas att jag inte ska behöva lägga det på den nivån.

Nåväl, inlägg ett efter återuppståndelsen avslutas med en kort avhandling från kvällens aktivitet. Snö och minusgrader till trots tog vi oss till Bredasjöns idrottsplats utanför Holmsjö och deltog i premiären av tipsrundan! Lyckades kidnappa två brorsbarn samt lura dit min gamle gode vän som tidigare i  bloggen har gått under namn som "Skövde", "vännen" och även "Cecilia". Vi fick oxå sällskap av Cathrin & Anton från föräldragruppen. Kallt var det, och lerigt. Men vad gör väl det när man går och vinner andra pris!! Vilken premiär, tvåa av 39 deltagare, det är nästan så man storknar. Även brorssonen kom tvåa i barntipset.
Något som var mindre lyckat var att chansa på att den lilla mannen skulle klara sig hem till kusinerna innan han fick välling.. Det gjorde han inte.

Så där ja, det var början på fortsättningen, och min bloggvana trogen så vill jag redan nu varna för ett stundtals inkorrekt språkbruk och en hel del infogningar av engelska utrop, just so you know. (Avslutar med den pedagogiska flaggan i topp, alltså innan den här parentesen då..)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa :-) Cathrin